loading...

وبلاگ

وبلاگ آزاد

بازدید : 37
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

تاريخچه بازي محبوب فوتبال به بيش از 100 سال پيش مي رسد ؛ اين بازي در سال 1863 در انگلستان آغاز شد، زماني كه فوتبال راگبي و اتحاديه فوتبال در دوره هاي مختلف منشعب شدند و انجمن فوتبال انگلستان تشكيل شد و اولين نهاد حاكم بر اين كشور شد.

فوتبال داراي سابقه طولاني است و تاريخچه اي جالب دارد كه در اين بخش از ورزش جزئيات خواندني از آن آورده ايم ، در واقع فوتبال در شكل كنوني خود در قرن نوزدهم در انگلستان پديدار شد اما نسخه هاي جايگزين بازي قبلاً وجود داشته اند و بخشي از تاريخ فوتبال هستند.

تاريخچه فوتبال

سابقه و تاريخچه رشته ورزشي فوتبال

تاريخ اوليه فوتبال:

اولين نمونه هاي شناخته شده بازي گروهي شامل توپ، كه از يك سنگ ساخته شده بود، در فرهنگ هاي كهن مايا براي بيش از 3000 سال پيش رخ داد. طبق گفته منابع، توپ سمبل خورشيد بوده و كاپيتان تيم بازنده، قرباني خدايان مي شد ؛ اولين بازي توپي شناخته شده كه همچنين شامل شوت زدن بوده است، در چين در قرن سوم و دوم پيش از ميلاد تحت نام كوجو بوده كه كوجو با يك توپ گرد در يك ميدان بازي مي شد و اين، بعدها در ژاپن پخش شد و تحت تشريفات رسمي برگزار مي شد و ساير انواع بازي هاي توپي از يونان باستان نيز شناخته شده بود.

توپ از تكه هاي چرمي پر از مو و پرر تشكيل شده بود ، اولين اسناد مربوط به توپ بادي در قرن هفتم بوده است.در روم باستان، بازي ها با مجالس رقص در مناطق بزرگ صورت نمي گرفت، اما در تمرين هاي نظامي نيز ممكن بود كه رخ دهد. اين فرهنگ روم است كه فوتبال را به جزيره بريتانيا مي آورد.

تاريخ فوتبال

تاريخ اولين بازي توپي در جهان

بازي فوتبال شكلش را گرفت:

مهم ترين داستان حاكي از آن است كه اين بازي در قرن دوازدهم در انگلستان گسترش يافت ، در اين قرن، بازي هاي فوتبال شبيه به فوتبال در چمن ها و جاده ها در انگلستان بوده است.علاوه بر شوت زدن، بازي نيز با مشت به توپ انجام مي شده است.اين شكل اوليه فوتبال نسبت به شيوه امروزي بازي بسيار خشن تر بوده است.

يكي از ويژگي هاي مهم پيشگام در سايت شرط بندي فوتبال اين بود كه اين بازي ها شامل تعداد زيادي از افراد بودند و در مناطق وسيعي در شهر برگزار مي شدند (معادل آن در فلورانس از قرن 16 كه به آن كالسيو گفته مي شد).ديوانگي در اين بازي ها باعث آسيب به شهر و گاهي حتي مرگ مي شد. به همين دلايل در نهايت براي چند قرن ممنوع شده بود اما بازي هاي فوتبال مانند در قرن هفدهم دوباره در خيابان هاي لندن ظاهر شدند.

در سال 1835، اين بازي ممنوع شد، اما در اين مرحله اين بازي در مدارس عمومي برگزار ميشد با اين حال، مدت زيادي طول كشيد تا اين كه ويژگي هاي فوتبال امروز عملي شد. براي مدتي طولاني تفاوتي بين فوتبال و راگبي وجود نداشت.

تاريخچه فوتبال در جهان

اولين كشوري كه فوتبال را تاسيس كرد كجا بود؟

همچنين تنوع زيادي در مورد اندازه توپ، تعداد بازيكنان و طول يك مسابقه وجود داشت.اين بازي اغلب در مدارس برگزار مي شد و دو مدرسه مسلط، راگبي و اتون بودند.در راگبي قوانين شامل امكان زدن توپ با دست بود كه راگبي از اينجا منشا خود را دارد.

در اتون، توپ به طور انحصاري با پاها بازي مي شد و اين بازي را مي توان به عنوان يك پيش نياز نزديك براي فوتبال مدرن ديد ؛ بازي راگبي به عنوان "بازي در حال دويدن" خوانده شد در حالي كه بازي در اتون "بازي دريبل" ناميده مي شد. تلاش براي ايجاد قوانين مناسب براي اين بازي در يك جلسه در كمبريج در سال 1848 انجام شد، اما راه حل نهايي براي برخي سوالات به دست نيامد.

رويداد مهم ديگري در تاريخ فوتبال در سال 1863 ميلادي در لندن رخ داد كه اولين انجمن فوتبال در انگلستان شكل گرفت و تصميم گرفته شد كه با دست توپ را نگيرند. اين نشست همچنين منجر به استانداردسازي اندازه و وزن توپ شد. نتيجه جلسه لندن اين بود كه بازي به دو بخش تقسيم شد:

تاريخ فوتبال در جهان

جداسازي بازي فوتبال و راگبي

فوتبال و راگبي

با اين وجود، اين بازي براي مدتي طولاني ادامه داشت و هنوز هم انعطاف پذيري زيادي در مورد اين قوانين وجود دارد مثلا، تعداد بازيكنان در زمين مي تواند متفاوت باشد.هيچ يك از آن ها يونيفرم براي تشخيص ظاهر تيم ها نداشتند هم چنين شايع بود كه بازيكنان كلاه بر سر داشته باشند.

تفاوت مهم ديگر در اين مرحله مي تواند بين تيم هاي انگليس و اسكاتلند مورد توجه قرار گيرد در حالي كه تيم هاي انگليسي ترجيح مي دادند كه با توپ راگبي بازي كنند، تيم اسكاتلند تصميم گرفت كه توپ را بين بازيكنان خود پاس دهد اين رويكرد اسكاتلندي بود كه زود برجسته شد.

اين ورزش در ابتدا يك سرگرمي براي طبقه كارگر بريتانيا بود. مقادير بي سابقه تماشاچيان تا حدود 30 هزار نفر در اواخر قرن 19 شاهد بازي هاي بزرگ بودند اين بازي خيلي زود توسط مردم بريتانيا گسترش پيدا كرد و به مناطق ديگر جهان منتقل شد به خصوص در آمريكاي جنوبي و هند، علاقه به فوتبال بيشتر شد.

فوتبال و راگبي

قوانين و تفاوت هاي بازي فوتبال و راگبي

اولين باشگاه هاي فوتبال:

باشگاه هاي فوتبال از قرن 15 بوجود آمدند، اما بدون سازماندهي و رسميت بنابراين تصميم گيري در مورد اينكه كدام باشگاه فوتبال كجا بوده است، سخت است.بعضي از مورخان مدعي هستند كه اين كلوب فوت - بال است كه 1824 در ادنبورگ به وجود آمد.

باشگاه هاي قبلي اغلب توسط دانشجويان سابق مدرسه شكل گرفتند و اولين گروه از اين نوع در شفيلد در سال 1855 تشكيل شد.قديمي ترين باشگاه هاي فوتبال حرفه اي باشگاه انگليسي نواي كانتي است كه در سال 1862 تشكيل شد و امروزه هنوز وجود دارد.

يك گام مهم براي ظهور تيم ها، صنعتي شدن بود كه منجر به تشكيل گروه هاي بزرگ تر از مردم در مكان هايي مانند كارخانه ها، ميخانه ها و كليساها شد. تيم هاي فوتبال در شهرهاي بزرگ تر تاسيس شدند و خطوط راه آهن جديد مي توانستند آن ها را به شهرهاي ديگر بياورند.

باشگاه هاي فوتبال

باشگاه انگليسي نواي كانتي قديمي ترين باشگاه فوتبال حرفه اي

در ابتدا فوتبال تحت سلطه تيم هاي مدارس عمومي قرار گرفت، اما بعداً تيم هايي متشكل از كارگران اكثريت آن ها را تشكيل مي دادند.يك تغيير ديگر زماني رخ داد كه برخي از باشگاه ها مايل به پرداخت بهترين بازيكنان براي پيوستن به تيم بودند. اين شروع دوره طولاني انتقال است، بدون اصطكاك، كه در آن بازي به يك سطح حرفه اي توسعه خواهد يافت.

انگيزه پشت سر پرداخت پول تنها برنده شدن مسابقات نبود، بلكه در دهه 1880، علاقه به اين بازي به سطحي رسيد كه بليط هاي براي مسابقات فروخته مي شد و در نهايت، فوتبال حرفه اي سال 1855 به رسميت شناخته شد و سه سال بعد ليگ فوتبال تاسيس شد.در طي فصل اول، 12 باشگاه به ليگ پيوستند، اما خيلي زود باشگاه هاي بيشتري علاقه مند شدند و اين رقابت به بخش هاي بيشتري گسترش پيدا كرد.

براي مدتي طولاني، تيم هاي انگليس حاكم شدند و پس از چند دهه، باشگاه ها از پراگ، بوداپست و سينا عمدتاً رقباي اصلي بريتانيا شدند مانند بسياري از چيزها در تاريخ، زنان براي مدتي طولاني از شركت در بازي ها محروم بودند. در اواخر قرن نوزدهم بود كه زنان شروع به بازي فوتبال كردند.

تاريخچه باشگاه فوتبال

اولين باشگاه رسمي فوتبال جهان

اولين رقابت ها و مسابقه فوتبال تاريخ :

ديگر نقاط عطفي كه به دنبال آن هستيم، جام قهرماني فوتبال (جام حذفي، FA كاپ) اولين مسابقه مهم در سال 1871 بود. سال بعد مسابقه اي بين دو تيم ملي براي اولين بار برگزار شد.مسابقه بين انگليس و اسكاتلند 0 - 0 به پايان رسيد و 4.000 نفر در سنت هميلتون وجود داشت.دوازده سال بعد در سال 1883، اولين تورنمنت بين المللي برگزار شد و شامل چهار تيم ملي شد:انگلستان، ايرلند، اسكاتلند و ولز.

فوتبال براي مدتي طولاني يك پديده انگليسي بود، اما به تدريج به ديگر كشورهاي اروپايي گسترش يافت. اولين بازي خارج از اروپا در سال 1867 در آرژانتين رخ داد، اما كارگران خارجي بريتانيايي در اين بازي شركت داشتند و نه شهروندان آرژانتيني.

اولين فوتبال تاريخ

اولين مسابقه فوتبال بين انگليس و اسكاتلند

فدراسيون بين المللي فوتبال (فيفا) در سال 1904 توسط نمايندگاني از فرانسه، بلژيك، دانمارك، هلند، اسپانيا، سوئد و سوييس به امضا رسيد.انگلستان و ديگر كشورهاي بريتانيايي از ابتدا به فيفا پيوستند، آن ها بازي را اختراع كردند و هيچ دليلي براي تابع شدن نداشتند با اين حال، آن ها در سال بعد به هم پيوستند، اما تا سال 1950 در جام جهاني شركت نكردند.

ليگ هاي داخلي در بسياري از كشورها به وقوع پيوست و اولين ليگ سايت پيش بيني فوتبال فوتبال انگلستان بود كه در سال 1888 تاسيس شد.ليگ ها با گذشت زمان و بخش هاي بيشتري گسترش مي يافتند كه مبتني بر عملكرد تيم بودند.

در سال 1908، فوتبال براي اولين بار به عنوان يك ورزش رسمي در بازي هاي المپيك در نظر گرفته شد تا پيش از برگزاري اولين جام جهاني فوتبال در سال 1930، مسابقات فوتبال بازي هاي المپيك به عنوان معتبرترين جام جهاني برگزار شد. فوتبال زنان تا سال 1996 افزوده نشده بود.

رقابت هاي فوتبال

اولين مسابقات تاريخ فوتبال در جهان

اولين بازيكن سياه پوست تاريخ فوتبال:

مانند بسياري از ورزش هاي ديگر، افراد سفيد پوست براي مدتي طولاني غالب بودند. براي مثال تنيس، فوتبال به طور سنتي به عنوان ورزشي با تركيبي از بازيكنان سياه و سفيد شناخته مي شود.در بريتانيا اندرو واتسون اولين بازيكن سياه پوست بودند و در دهه 1880 در پارك ملكه اسكاتلند بازي كردند.

جام جهاني و جهاني سازي بزرگ ترين ورزش در جهان:

در اواخر قرن 19، تنها چند تيم ملي فوتبال وجود داشتند؛ انگلستان و اسكاتلند اولين تيم هايي بودند كه در دهه 1870 در مقابل يكديگر بازي مي كردند. امروزه 211 انجمن ملي وجود دارند كه در فدراسيون بين المللي فوتبال (فيفا)، هيات حاكمه جهاني اين ورزش حضور دارند.گواه ديگري از جهاني شدن را مي توان در افزايش كشورهاي شركت كننده در مسابقات انتخابي جام جهاني:از 32 نفر در سال 1934 به بيش از 200 نفر در سال 2014 مشاهده كرد.

جام جهاني به شش قسمت تقسيم شده است:كنفدراسيون فوتبال آفريقا (CAF)، كنفدراسيون فوتبال آسيا (AFC)، كنفدراسيون فوتبال اروپا (UEFA)، كنفدراسيون فوتبال آمريكاي شمالي و فدراسيون فوتبال كاراييب (CONCACAF)، كنفدراسيون فوتبال اقيانوسيه (OFC) و كنفدراسيون فوتبال سودامريكانا (CONMEBOL).

تاريخ جام جهاني فوتبال

تاريخچه جام جهاني فوتبال

نام بازي فوتبال يا ساكر؟

در اغلب نقاط جهان فوتبال به عنوان نام "شطرنج زمين سبز" وجود دارد، فوتبال بزرگ ترين ورزش در دنيا. در ايالات متحده و كانادا ساكر استفاده مي شود و فوتبال به عنوان فوتبال امريكايي استفاده مي شود. نام رسمي اش فوتبال است اما در زبان محاوره، معروف فوتبال يا ساكر است.

تاريخچه بازي محبوب فوتبال به بيش از 100 سال پيش مي رسد ؛ اين بازي در سال 1863 در انگلستان آغاز شد، زماني كه فوتبال راگبي و اتحاديه فوتبال در دوره هاي مختلف منشعب شدند و انجمن فوتبال انگلستان تشكيل شد و اولين نهاد حاكم بر اين كشور شد.

فوتبال داراي سابقه طولاني است و تاريخچه اي جالب دارد كه در اين بخش از ورزش جزئيات خواندني از آن آورده ايم ، در واقع فوتبال در شكل كنوني خود در قرن نوزدهم در انگلستان پديدار شد اما نسخه هاي جايگزين بازي قبلاً وجود داشته اند و بخشي از تاريخ فوتبال هستند.

تاريخچه فوتبال

سابقه و تاريخچه رشته ورزشي فوتبال

تاريخ اوليه فوتبال:

اولين نمونه هاي شناخته شده بازي گروهي شامل توپ، كه از يك سنگ ساخته شده بود، در فرهنگ هاي كهن مايا براي بيش از 3000 سال پيش رخ داد. طبق گفته منابع، توپ سمبل خورشيد بوده و كاپيتان تيم بازنده، قرباني خدايان مي شد ؛ اولين بازي توپي شناخته شده كه همچنين شامل شوت زدن بوده است، در چين در قرن سوم و دوم پيش از ميلاد تحت نام كوجو بوده كه كوجو با يك توپ گرد در يك ميدان بازي مي شد و اين، بعدها در ژاپن پخش شد و تحت تشريفات رسمي برگزار مي شد و ساير انواع بازي هاي توپي از يونان باستان نيز شناخته شده بود.

توپ از تكه هاي چرمي پر از مو و پرر تشكيل شده بود ، اولين اسناد مربوط به توپ بادي در قرن هفتم بوده است.در روم باستان، بازي ها با مجالس رقص در مناطق بزرگ صورت نمي گرفت، اما در تمرين هاي نظامي نيز ممكن بود كه رخ دهد. اين فرهنگ روم است كه فوتبال را به جزيره بريتانيا مي آورد.

تاريخ فوتبال

تاريخ اولين بازي توپي در جهان

بازي فوتبال شكلش را گرفت:

مهم ترين داستان حاكي از آن است كه اين بازي در قرن دوازدهم در انگلستان گسترش يافت ، در اين قرن، بازي هاي فوتبال شبيه به فوتبال در چمن ها و جاده ها در انگلستان بوده است.علاوه بر شوت زدن، بازي نيز با مشت به توپ انجام مي شده است.اين شكل اوليه فوتبال نسبت به شيوه امروزي بازي بسيار خشن تر بوده است.

يكي از ويژگي هاي مهم پيشگام در سايت شرط بندي فوتبال اين بود كه اين بازي ها شامل تعداد زيادي از افراد بودند و در مناطق وسيعي در شهر برگزار مي شدند (معادل آن در فلورانس از قرن 16 كه به آن كالسيو گفته مي شد).ديوانگي در اين بازي ها باعث آسيب به شهر و گاهي حتي مرگ مي شد. به همين دلايل در نهايت براي چند قرن ممنوع شده بود اما بازي هاي فوتبال مانند در قرن هفدهم دوباره در خيابان هاي لندن ظاهر شدند.

در سال 1835، اين بازي ممنوع شد، اما در اين مرحله اين بازي در مدارس عمومي برگزار ميشد با اين حال، مدت زيادي طول كشيد تا اين كه ويژگي هاي فوتبال امروز عملي شد. براي مدتي طولاني تفاوتي بين فوتبال و راگبي وجود نداشت.

تاريخچه فوتبال در جهان

اولين كشوري كه فوتبال را تاسيس كرد كجا بود؟

همچنين تنوع زيادي در مورد اندازه توپ، تعداد بازيكنان و طول يك مسابقه وجود داشت.اين بازي اغلب در مدارس برگزار مي شد و دو مدرسه مسلط، راگبي و اتون بودند.در راگبي قوانين شامل امكان زدن توپ با دست بود كه راگبي از اينجا منشا خود را دارد.

در اتون، توپ به طور انحصاري با پاها بازي مي شد و اين بازي را مي توان به عنوان يك پيش نياز نزديك براي فوتبال مدرن ديد ؛ بازي راگبي به عنوان "بازي در حال دويدن" خوانده شد در حالي كه بازي در اتون "بازي دريبل" ناميده مي شد. تلاش براي ايجاد قوانين مناسب براي اين بازي در يك جلسه در كمبريج در سال 1848 انجام شد، اما راه حل نهايي براي برخي سوالات به دست نيامد.

رويداد مهم ديگري در تاريخ فوتبال در سال 1863 ميلادي در لندن رخ داد كه اولين انجمن فوتبال در انگلستان شكل گرفت و تصميم گرفته شد كه با دست توپ را نگيرند. اين نشست همچنين منجر به استانداردسازي اندازه و وزن توپ شد. نتيجه جلسه لندن اين بود كه بازي به دو بخش تقسيم شد:

تاريخ فوتبال در جهان

جداسازي بازي فوتبال و راگبي

فوتبال و راگبي

با اين وجود، اين بازي براي مدتي طولاني ادامه داشت و هنوز هم انعطاف پذيري زيادي در مورد اين قوانين وجود دارد مثلا، تعداد بازيكنان در زمين مي تواند متفاوت باشد.هيچ يك از آن ها يونيفرم براي تشخيص ظاهر تيم ها نداشتند هم چنين شايع بود كه بازيكنان كلاه بر سر داشته باشند.

تفاوت مهم ديگر در اين مرحله مي تواند بين تيم هاي انگليس و اسكاتلند مورد توجه قرار گيرد در حالي كه تيم هاي انگليسي ترجيح مي دادند كه با توپ راگبي بازي كنند، تيم اسكاتلند تصميم گرفت كه توپ را بين بازيكنان خود پاس دهد اين رويكرد اسكاتلندي بود كه زود برجسته شد.

اين ورزش در ابتدا يك سرگرمي براي طبقه كارگر بريتانيا بود. مقادير بي سابقه تماشاچيان تا حدود 30 هزار نفر در اواخر قرن 19 شاهد بازي هاي بزرگ بودند اين بازي خيلي زود توسط مردم بريتانيا گسترش پيدا كرد و به مناطق ديگر جهان منتقل شد به خصوص در آمريكاي جنوبي و هند، علاقه به فوتبال بيشتر شد.

فوتبال و راگبي

قوانين و تفاوت هاي بازي فوتبال و راگبي

اولين باشگاه هاي فوتبال:

باشگاه هاي فوتبال از قرن 15 بوجود آمدند، اما بدون سازماندهي و رسميت بنابراين تصميم گيري در مورد اينكه كدام باشگاه فوتبال كجا بوده است، سخت است.بعضي از مورخان مدعي هستند كه اين كلوب فوت - بال است كه 1824 در ادنبورگ به وجود آمد.

باشگاه هاي قبلي اغلب توسط دانشجويان سابق مدرسه شكل گرفتند و اولين گروه از اين نوع در شفيلد در سال 1855 تشكيل شد.قديمي ترين باشگاه هاي فوتبال حرفه اي باشگاه انگليسي نواي كانتي است كه در سال 1862 تشكيل شد و امروزه هنوز وجود دارد.

يك گام مهم براي ظهور تيم ها، صنعتي شدن بود كه منجر به تشكيل گروه هاي بزرگ تر از مردم در مكان هايي مانند كارخانه ها، ميخانه ها و كليساها شد. تيم هاي فوتبال در شهرهاي بزرگ تر تاسيس شدند و خطوط راه آهن جديد مي توانستند آن ها را به شهرهاي ديگر بياورند.

باشگاه هاي فوتبال

باشگاه انگليسي نواي كانتي قديمي ترين باشگاه فوتبال حرفه اي

در ابتدا فوتبال تحت سلطه تيم هاي مدارس عمومي قرار گرفت، اما بعداً تيم هايي متشكل از كارگران اكثريت آن ها را تشكيل مي دادند.يك تغيير ديگر زماني رخ داد كه برخي از باشگاه ها مايل به پرداخت بهترين بازيكنان براي پيوستن به تيم بودند. اين شروع دوره طولاني انتقال است، بدون اصطكاك، كه در آن بازي به يك سطح حرفه اي توسعه خواهد يافت.

انگيزه پشت سر پرداخت پول تنها برنده شدن مسابقات نبود، بلكه در دهه 1880، علاقه به اين بازي به سطحي رسيد كه بليط هاي براي مسابقات فروخته مي شد و در نهايت، فوتبال حرفه اي سال 1855 به رسميت شناخته شد و سه سال بعد ليگ فوتبال تاسيس شد.در طي فصل اول، 12 باشگاه به ليگ پيوستند، اما خيلي زود باشگاه هاي بيشتري علاقه مند شدند و اين رقابت به بخش هاي بيشتري گسترش پيدا كرد.

براي مدتي طولاني، تيم هاي انگليس حاكم شدند و پس از چند دهه، باشگاه ها از پراگ، بوداپست و سينا عمدتاً رقباي اصلي بريتانيا شدند مانند بسياري از چيزها در تاريخ، زنان براي مدتي طولاني از شركت در بازي ها محروم بودند. در اواخر قرن نوزدهم بود كه زنان شروع به بازي فوتبال كردند.

تاريخچه باشگاه فوتبال

اولين باشگاه رسمي فوتبال جهان

اولين رقابت ها و مسابقه فوتبال تاريخ :

ديگر نقاط عطفي كه به دنبال آن هستيم، جام قهرماني فوتبال (جام حذفي، FA كاپ) اولين مسابقه مهم در سال 1871 بود. سال بعد مسابقه اي بين دو تيم ملي براي اولين بار برگزار شد.مسابقه بين انگليس و اسكاتلند 0 - 0 به پايان رسيد و 4.000 نفر در سنت هميلتون وجود داشت.دوازده سال بعد در سال 1883، اولين تورنمنت بين المللي برگزار شد و شامل چهار تيم ملي شد:انگلستان، ايرلند، اسكاتلند و ولز.

فوتبال براي مدتي طولاني يك پديده انگليسي بود، اما به تدريج به ديگر كشورهاي اروپايي گسترش يافت. اولين بازي خارج از اروپا در سال 1867 در آرژانتين رخ داد، اما كارگران خارجي بريتانيايي در اين بازي شركت داشتند و نه شهروندان آرژانتيني.

اولين فوتبال تاريخ

اولين مسابقه فوتبال بين انگليس و اسكاتلند

فدراسيون بين المللي فوتبال (فيفا) در سال 1904 توسط نمايندگاني از فرانسه، بلژيك، دانمارك، هلند، اسپانيا، سوئد و سوييس به امضا رسيد.انگلستان و ديگر كشورهاي بريتانيايي از ابتدا به فيفا پيوستند، آن ها بازي را اختراع كردند و هيچ دليلي براي تابع شدن نداشتند با اين حال، آن ها در سال بعد به هم پيوستند، اما تا سال 1950 در جام جهاني شركت نكردند.

ليگ هاي داخلي در بسياري از كشورها به وقوع پيوست و اولين ليگ سايت پيش بيني فوتبال فوتبال انگلستان بود كه در سال 1888 تاسيس شد.ليگ ها با گذشت زمان و بخش هاي بيشتري گسترش مي يافتند كه مبتني بر عملكرد تيم بودند.

در سال 1908، فوتبال براي اولين بار به عنوان يك ورزش رسمي در بازي هاي المپيك در نظر گرفته شد تا پيش از برگزاري اولين جام جهاني فوتبال در سال 1930، مسابقات فوتبال بازي هاي المپيك به عنوان معتبرترين جام جهاني برگزار شد. فوتبال زنان تا سال 1996 افزوده نشده بود.

رقابت هاي فوتبال

اولين مسابقات تاريخ فوتبال در جهان

اولين بازيكن سياه پوست تاريخ فوتبال:

مانند بسياري از ورزش هاي ديگر، افراد سفيد پوست براي مدتي طولاني غالب بودند. براي مثال تنيس، فوتبال به طور سنتي به عنوان ورزشي با تركيبي از بازيكنان سياه و سفيد شناخته مي شود.در بريتانيا اندرو واتسون اولين بازيكن سياه پوست بودند و در دهه 1880 در پارك ملكه اسكاتلند بازي كردند.

جام جهاني و جهاني سازي بزرگ ترين ورزش در جهان:

در اواخر قرن 19، تنها چند تيم ملي فوتبال وجود داشتند؛ انگلستان و اسكاتلند اولين تيم هايي بودند كه در دهه 1870 در مقابل يكديگر بازي مي كردند. امروزه 211 انجمن ملي وجود دارند كه در فدراسيون بين المللي فوتبال (فيفا)، هيات حاكمه جهاني اين ورزش حضور دارند.گواه ديگري از جهاني شدن را مي توان در افزايش كشورهاي شركت كننده در مسابقات انتخابي جام جهاني:از 32 نفر در سال 1934 به بيش از 200 نفر در سال 2014 مشاهده كرد.

جام جهاني به شش قسمت تقسيم شده است:كنفدراسيون فوتبال آفريقا (CAF)، كنفدراسيون فوتبال آسيا (AFC)، كنفدراسيون فوتبال اروپا (UEFA)، كنفدراسيون فوتبال آمريكاي شمالي و فدراسيون فوتبال كاراييب (CONCACAF)، كنفدراسيون فوتبال اقيانوسيه (OFC) و كنفدراسيون فوتبال سودامريكانا (CONMEBOL).

تاريخ جام جهاني فوتبال

تاريخچه جام جهاني فوتبال

نام بازي فوتبال يا ساكر؟

در اغلب نقاط جهان فوتبال به عنوان نام "شطرنج زمين سبز" وجود دارد، فوتبال بزرگ ترين ورزش در دنيا. در ايالات متحده و كانادا ساكر استفاده مي شود و فوتبال به عنوان فوتبال امريكايي استفاده مي شود. نام رسمي اش فوتبال است اما در زبان محاوره، معروف فوتبال يا ساكر است.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 8
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 1
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 8
  • بازدید ماه : 29
  • بازدید سال : 74
  • بازدید کلی : 1444
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه